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田中賞 作品部門
Outstanding Civil Engineering Achievement Award
2011年(平成22年度)
羽田空港D滑走路連絡誘導路橋
Connection Taxiway Bridge in Tokyo International Airport D-Runway
- 国土交通省関東地方整備局東京空港整備事務所、羽田再拡張D滑走路建設工事共同企業体(鹿島・あおみ・大林・五洋・清水・新日鉄エンジ・JFEエンジ・大成・東亜・東洋・西松・前田・三菱重工・みらい・若築)
- Kanto Regional Development Bureau, Kajima Corp., Aomi Construction Co., Ltd., Obayashi Corp., Penta-Ocean Construction Co., Ltd., Shimizu Corp., Nippon Steel Engineering Co., Ltd., JFE Engineering Corp., Taisei Corp., Toa Corp., Toyo Construction Co., Ltd., Nishimatsu Construction Co., Ltd., Maeda Corp., Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Mirai Group Construction Co., Ltd., and Wakachiku Construction Co., Ltd.
概要 | Summary |
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羽田空港D滑走路連絡誘導路橋は、延長約620mの大規模海上橋で、大型航空機が相互通行可能な世界初の4本並列橋である。桟橋構造部と橋梁構造部で構成されている。桟橋構造部は鋼製ジャケットとPC梁スラブを組み合わせた複合ジャケット構造である。橋梁構造部は最大支間70mの連続合成桁である。部材のプレキャスト化と大ブロック架設により工期を短縮し、品質を向上させた。海上環境に位置して100年間の耐久性を備えた新しい複合構造を実現した。 | Connection Taxiway Bridge in Tokyo International Airport D-Runway is four parallel bridge of the world first where the large airplane can pass mutual in the large-scale sea bridge of extend about 620m. It is composed of the piled elevated platform part and of the bridge part. The piled elevated platform part is a compound jacket structure to combine the steel-made jacket with the PC beam slab. The bridge part is continuous composite girder with the maximum span 70m. The term of works is shortened by making to pre-cast and the large block construction of the material, and the quality has been improved. Connection Taxiway Bridge achieved a new composite structure where it was located in the offshore environment and durability had been secured for 100 years. |