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技術賞

Outstanding Civil Engineering Achievement Award

2007年(平成18年度) Iグループ

交通支障のない鉄道・道路交差部における道路拡幅技術

The Construction Methods of Widening a Underpass Road of Railway Without Traffic Restrictions

交通支障のない鉄道・道路交差部における道路拡幅技術

  • 東日本旅客鉄道(株)東京工事事務所 さいたま市(株)奥村組 東鉄工業(株) パシフィックコンサルタンツ(株)
  • East Japan Railway Company, Tokyo Construction Office Saitama City Okumura Corp. Totetsu Kogyo Co., Ltd. Pacific Consultants Co., Ltd.
概要Summary
東北本線さいたま新都心・大宮間で鉄道と交差している県道南大通東線(第二与野新道Bv)において、道路の通行止めや交互通行、鉄道の速度制限等の交通支障なく施工するために開発、採用した道路拡幅技術である。その特徴は、(1)小断面角型鋼製エレメント(JESエレメント)工法による橋台構築技術の開発 (2)現場第一線の技術者による施工時の橋台沈下抑制工法の開発 (3)PRC複合桁の採用である。これらの技術は、道路や鉄道の利用者の利便性を第一とした発想の転換と、道路管理者と鉄道事業者等の一致協力による成果であり、今後の鉄道と道路の交差部の道路拡幅工事に広く適用できるものである。 This is a newly developed construction methods of underpass widening at a road-railway grade separated crossing without traffic restrictions like road closure or speed restriction of train. Its features are as follows: 1. Development of a JES (Jointed Element Structure) element abutment pier method of construction 2. Development of the methods to reduce settlement of bridge foundation during the construction 3. Application of PRC hybrid girder These technologies have been developed with the close cooperation of the road administrator and railway company prioritizing the users' convenience.
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