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技術賞

Outstanding Civil Engineering Achievement Award

2010年(平成21年度) IIグループ

名古屋港次世代高規格コンテナターミナル
−名古屋港飛島ふ頭南側コンテナターミナル第2バース整備事業−

Nagoya Port Next-Generation High Standard Container Terminal
- The Second Berth Construction Work at the Tobishima Pier South Side Container Terminal -

名古屋港次世代高規格コンテナターミナル<br>−名古屋港飛島ふ頭南側コンテナターミナル第2バース整備事業−

  • 中部地方整備局 名古屋港湾事務所,飛島コンテナ埠頭(株)
  • Nagoya Port Office, Chubu Regional Development Bureau, Tobishima Container Berth Co.,Ltd.
概要Summary
名古屋港の飛島ふ頭南側コンテナターミナルは、低廉かつ効率的なコンテナターミナル運営を図るため、官民が一体となって整備した日本初の自働化コンテナターミナルである。
本ターミナルの技術的特徴は、大水深(-16m)の耐震強化岸壁として全国で初めてジャケット構造を採用したことである。
また、遠隔自働ラバータイヤ式トランスファークレーンと自働搬送台車による自働化システムを導入したことである。
The Tobishima Pier South Side Container Terminal in Nagoya port is the first automated terminal in Japan to be developed by the public and the private sectors working closely together. The goal is to realize low-priced and efficient terminal operation.
Remarkable mentions in the technical matter in this terminal are as follows;
  • First terminal in Japan to introduce the Jacket Structure as the structure of a quake-resistant high standard 16m deep quay wall
  • First terminal in Japan to introduce an automated loading system consisting of Rubber Tired Gantry Cranes(RTG), which are remotely operated, and Automated Guided Vehicles(AGV)
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