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田中賞 作品部門

Outstanding Civil Engineering Achievement Award

2018年(平成29年度) 【新設】

ディンブー−カットハイ橋

DINH VU - CAT HAI BRIDGE

ディンブー−カットハイ橋

  • ベトナム運輸省第2事業管理局、(株)オリエンタルコンサルタンツグローバル・(株)パデコ・日本工営(株)・(株)日本構造橋梁研究所共同企業体、三井住友建設(株)・チュオンソン・シエンコ4共同企業体
  • Ministry of Transport of Vietnam / Project Management Unit No.2, Oriental Consultants Global Co., Ltd. - Padeco Co., Ltd. - Nippon Koei Co., Ltd. - Japan Bridge & Structure Institute, Inc. JV, Sumitomo Mitsui Construction Co., Ltd. - Truong Son - Cienco4 JV
概要Summary
ディンブー・カットハイ橋は、ベトナム北部ハイフォン市のラックフェン国際港へのアクセス道路を構成する、総延長5.44km、幅員16mのPC箱桁橋で、同国最長の海上橋である。
本橋は、日本のODAのSTEP適用事業で建設され、基礎工には鋼管矢板井筒基礎やネガティブフリクション対策鋼管杭が採用された。上部工には、従来の張出し架設工法に加え、工期短縮を可能にするプレキャストセグメントのスパン・バイ・スパン架設工法が採用された。同工法の支間60mへの適用は世界的にも最大級で、ベトナムでは初めての試みとなった。
本邦技術を結集し、高品質かつ短工期を実現した本橋の建設は、橋梁技術の発展に大きく寄与すると考えられ、土木学会田中賞に値するものと認められた。
Dinh Vu - Cat Hai Bridge of 5.44km long and 16m deck width is the longest sea crossing bridge in Vietnam. It serves as gateway to Lach Huyen International Port in Hai Phong.
Several advanced Japanese technologies have been adopted to the bridge such as Steel Pipe Sheet Pile Well Foundation, Steel Pipe Piles with Slip Layer Coating and Span-by-Span Erection Method for precast segmental PC box girder. With a span length of 60m, it is recognized as one of the longest application of span-by-span method in the world.
The above performance is expected to contribute for the further development of Bridge Technologies and deserves the Japan Society of Civil Engineer’s Tanaka Award.
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