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技術賞

Outstanding Civil Engineering Achievement Award

2008年(平成19年度) IIグループ

新名神高速道路亀山JCT〜草津田上IC間の完成

Construction of the New Meishin Expressway between the Kameyama JCT . Kusatsu-Tanakami IC

新名神高速道路亀山JCT〜草津田上IC間の完成

  • 西日本高速道路(株)関西支社 西日本高速道路(株)関西支社大津工事事務所 中日本高速道路(株)名古屋支社 中日本高速道路(株)名古屋支社亀山工事事務所
  • Kansai Branch, West Nippon Expressway Co., Ltd.; Ootsu Construction Office, Kansai Branch, West Nippon Expressway Co., Ltd.; Nagoya Branch, Central Nippon Expressway Co., Ltd.; Kameyama Construction Office, Nagoya Branch, Central Nippon Expressway Co., Ltd.
概要Summary
新名神高速道路亀山JCT〜草津田上IC間延長49.7kmは、東名阪自動車道と名神高速道路を高規格道路で結ぶことにより、近畿圏と中部圏の連携を強化し、我が国の発展に大きく寄与する重要な路線である。建設においては、波形鋼鈑ウェブPC+エクストラドーズド橋の採用、TBM情報化施工による安全確実な施工の確立など、様々な新技術・新工法を活用するとともに、現地発生材の有効活用や表土の移植による自然環境の復元、樹木やペットボトルをリサイクル材として活用するなど環境に配慮した取り組みを行った。新名神高速道路は快適性や走行性、安全性に優れた21世紀の新時代に相応しい道路であり、今後の高速道路建設の規範となるものである。 New Meishin Expressway (Kameyama JCT . Kusatsu-Tanakami IC, L=49.7km) connecting between Higashi-Meihan Expressway and Meishin Expressway is an important highway which contributes to the social and economic developments of the areas and the country by strengthening the cooperation between Kinki and Chubu districts. The new expressway was constructed with some latest construction technologies such as extradosed box girder with corrugated steel web, TBM excavation method and local materials and recycled wastes in an ecological viewpoint. The New Meishin Expressway, which has excellent features in respect to safety, structure, function and driver-friendliness, meets the needs of next generations and is a model of future expressways.
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